Reklamlariniz icin en dogru adres
Alış Satış

Euro 2.3249 2.3361
Dolar 1.8207 1.8295
Sterlin 2.8776 2.8926
22 Mayıs 2012, Salı
Seri İlan
Kategori: Alış, Satış ilanlar
Kategori: Alış, Satış ilanlar
Anket
Avrupalı Türkler artık Oy kullanabilecek, Bugün Türkiyede Seçim Olsa Hangi Partiye Oy Verirsiniz?
AKP
MHP
CHP
BBP
DSP
BDP
HAS Parti
SP
DP
Diğer

Program Arşivi

Gösterim: 1226

Gösterim: 3601
Foto Galeri
Rotterdam Durumu
  Sıcaklık 22.5C
  Hava DurumuRotterdam Hava Durumu
 


Yol Durumu


Routeplanner
 
  Ana Sayfa        Yaşam & Sağlık
Günde bir elma felç riskini azaltıyor
Yüksek miktarda "beyaz etli" meyve ve sebze tüketiminin felç riskini azalttığı açıklandı.
19 Eylul 2011, Pazartesi  09:13 Karakter Boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

 

 

Hollandalı uzmanların "Stroke" dergisinde yayımlanan araştırması, elma, armut, muz ve karnabahar gibi beyaz etli meyve ve sebzelerin felç geçirme riskini yüzde 52 oranında azalttığını ortaya koydu.

 Yaklaşık 20 bin kişinin beslenme alışkanlıkları ve sağlık durumlarını 10 yıl boyunca gözlemleyen uzmanlar, günlük beyaz etli meyve ve sebze tüketiminde yapılacak 25 gramlık bir artışın, felç riskini yüzde 9 aşağıya çektiğini keşfetti.

 Araştırmaya katılanların yediği meyve ve sebzeleri de sınıflandıran uzmanlar, katılımcıların yarısından fazlasının elma ve armudu sıklıkla tükettiğini belirledi.

 Araştırmayı yürüten ekipte bulunan Wageningen Üniversitesi’nden beslenme uzmanı Linda Oude Griep, elma ve armudun yüksek miktarda lif ihtiva ettiğinin bilindiğini, ancak beyaz etli meyve ve sebzelerin içeriğindeki önemli besleyici maddeleri ortaya çıkarmak için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini kaydetti.

 Öte yandan uzmanlar, beyaz etli meyve ve sebze tüketiminin yararlarına dair bu bilgilerin, insanları diğer renkteki meyve ve sebzeleri yemekten alıkoymaması gerektiğini ifade etti.

 Araştırmacılar, sağlıklı ve dengeli beslenmenin, doymuş yağ ve tuz kullanımını azaltmanın, düzenli sporun ve tansiyonu kontrol atında tutmanın felç riskini azaltmada etkili faktörler olduğunu vurguladı.

 AA



Bu haber 276 kez okunmuştur.
 
Haber  Blog Video Foto İlanlar
Namaz
  
Üye Girişi
Röportaj
GÜL'ÜN ZİYARETİNİN ARDINDAN HOLLANDA HÜKÜMETİ DÜŞTÜ
Yazarlar
Video
Inkar edenlerin, bizi yeryüzünde aciz birakacaklarini sanmayasin. Varacaklari yer atestir. Ne kötü dönüstür?(Nur-57)

 
REKLAM   l  İLETİŞİM   l   KÜNYE   l   GİZLİLİK İLKELERİ   l   Subscribe us   RSS Feed       Follow us   Bizi Takip Edin   Follow us  izleyin